ent.getElementById('fb-root').appendChild(e); }());

PHOTORI 2011.

06.09.2011.

Drugo izdanje PHOTORI-a u organizaciji Fotokluba Rijeka počinje 6. rujna i traje do kraja listopada 2011. god. Odvija se na nekoliko lokacija u gradu u suradnji s nizom ustanova iz kulture Grada Rijeke. Naime, mi u organizaciji PHOTORI-a razmišljamo da fotografija nije samo puko “škljocanje”, već je ona sveobuhvatna i višedisciplinarna akcija autora. U tom smislu naša namjera je za afirmirati fotografiju kao umjetnički akt, fotografiju kao nezaobilazan dokument svakodnevlja, te fotografiju kao jedan od temeljnih osnova vizualne komunikacije.
.
PHOTORI 2011.
.
Knjiga je presudna i još uvijek važi kao osnovno edukacijsko i informativno sredstvo pa na tom tragu ove godine PHOTORI prate i riječke knjižare koje će kupcima nuditi knjige fotografskog sadržaja uz određeni popust.
.
U tom duhu će Sveučilišna knjižnica Rijeka od 15. rujna do 15. listopada na svojim mrežnim stranicama postaviti naslove knjiga o fotografiji i fotografiranju. Posjetitelji će moći odaberati neki od brojnih ponuđenih naslova, prepisati podatke za posudbu te posjetiti knjižnicu i posuditi knjigu.
.
Gradska knjižnica Rijeke u svom Središnjem odjelu i u Ograncima Turnić, Zamet te Drenova izložiti će građu o fotografiji kako bi korisnici imali lakši i brži uvid u nju, a samim tim i olakšanu posudbu.
.
Dakle, u okviru projekta PHOTORI-a realiziraju se predavanja, izložbe, radionice, susreti s autorima, promocije časopisa i fotografske literature, demonstracija fotografske opreme i pribora.
.
Značajna akcija je FotoBUVLJAK koja aktivira sve građane Rijeke. FotoBUVLJAK je velika izložba stare analogne fotografske opreme i pribora. Izložena oprema može se prodavati razmjenjivati ili naprosto darivati Fotoklubu Rijeka za muzejsku zbirku fotografske opreme i pribora.
Sva događanja su koncipirana i organizirana tako da na njima mogu sudjelovati svi znatiželjnici kojima je interes fotografija kao profesionalno ili hobističko opredjeljenje. Nema niti dobnih ograničenja. Svi su pozvani – od školskog uzrasta do zrele dobi. Program se može pratiti u cjelosti ili samo neki njegovi elementi, ovisno o osobnom interesu i senzibilitetu.
.
.
PROGRAM
.

  • 6. rujna, utorak u 19.30 sati Izložba članova Fotokluba Rijeka: ŽIVOT JE LIJEP (Sanja Komadina, Nina Cimerman, Marijana Mavić i Antonio Bujan), Narodna čitaonica, Korzo 24
  • .
    ŽIVOT JE LIJEP

    Sanja Komadina, Pobjednik

    .
    ŽIVOT JE LIJEP
    .
    Ova izložba fotografija nema nikakvu povezanosti s poznatim talijanskim filmom istog naslova. Dakle, naslov mi se nametnuo sam od sebe tijekom konzultativnih razgovora s autorima u pripremi fotografija za izložbu. Svaki autor je samostalno tretirao i interpretirao određenu temu ili stanje svoga duha ne znajući što i kako drugi rade. Zajednička osobina ovih fotografskIh koncepata je neposrednost, otvorenost, iskrenost, te afirmativna i pozitivna usmjerenost životu.
    .
    Marijana i Nina pokušavaju i uspijevaju zabilježiti neuhvatljiva, fluidna stanja emocije i duše u vrlo dinamičnim i turbulentnim trtenutcima. Iako su im poticaji različiti, na vrlo sličan način vizualiziraju svoja emocionalna stanja kroz osmodjelne kolekcije fotografija. Fotografije su i kod jedne i kod druge na razini lagane zamućenosti i neobičnog izreza, pomak je očit u odnosu na uobičajeni snimateljski kut i rez. Tako nam autorice na suptilan način sugeriraju svoju trenutnu uznemirenost i nestabilnost. Marijana se rastače i dimenzionira u prostoru obiteljskih orijentira, a Nina na trenutak, od silnih uzbuđenja, gubi povjerenje u sebe te sasvim direktno – za provjeru izlaže svoje tijelo objektivu aparata. Dobiveni niz fotografskih slika svoga tijela ili prostora sobe gdje boravi – mutnih, nejasnih, deformiranih, Nina promatra u želji pronalaska odgovora što u ovom slučaju ima ulogu i značenje art terapije. I naslovi njihovih kolekcija ukazuju na vrlo krhka i na trenutke polomljena duhovna zrcala. Marijana svoju priču naziva ‘Away and here’. Jer, kada smo daleko i ovdje, treba snage za zalijepiti potrganosti i ići dalje. Nina svoj osmodijelni autoportret naziva ‘Alijenacija’. Dakle, autorica i naslovom podcrtava svoju trenutnu bespomoćnost i društvenu odmaknutost.
    .
    Antonio Bujan u kontinuiranoj komunikaciji s dnevnim prostorom – ulicom, kao odrednicom suvremenog urbanog humanoida, priča priču kroz šest fotografskih slika. Kako sam u naslovu kaže ‘Ulica mi priča priču’, ali ne sama od sebe, već u sinergijskom odnosu s autorom i njegovom društvenom osjetljivošću. Papirnati brodić u vodi – moru je igračka njegovih i naših odrastanja. Taj jednostavan način savijanja papira jest vještina, ali i znanje i svojina svih generacija i svih prostora. Na Antoniovoj fotografiji ovaj brodić ima ulogu atributa vječnosti i sveplanetarne povezanosti – jedinstva /stavim prst u more i imam vezu s cijelim svijetom/. Antonio ulicu «hoda i bilježi» na klasičan dokumentarni način. Ona je otvorena, još topla od ljudskog hoda ili je na čas buntovna zbog razbijene lutke u prvom planu. Kompozicijski čisto, snimateljski i sadržajno odmjereno u duhu provjerenog recepta starih majstora.
    .
    Sanja Komadina niz fotografija naslovljava ‘Svašta nešto’. Nije svašta, nego je baš nešto. Autorica ima vrlo suptilan i izoštren osjećaj za prepoznavanje snažne metafizičke atmosfere u svakodnevnom ambijentu. Ta fina oduhovljenost prostora slike emanira iz osobe koja dolazi ili osobe koja odlazi iz kadra. Posebnom ljudskom uzavrelošću odišu kadrovi u kojim nema čovjeka, ali sadržaj fotografija sugerira neposredno njegovo prisustvo; prazne stolice uz ogradu palube s pogledom na pučinu, stol i stolica ispod raširene krošnje, stol u zasjenjenoj terasi itd. Koliko god lakonski i bez obaveze izričemo na razini potrošene floskule svašta nešto, u kolekciji fotografija Sanje Komadine naslovljenih Svašta nešto ima sasvim ozbiljno značenje i tumačenje. Život je sazdan od svega i svačega i to je dobro jer ga čini dinamičnijim i svrhovitijim, jednostavno bogatijim. Sanja pažljivo bira sadržaje svojih fotografskih slika ispražnjenih od ljudi, ali s inventarom za ljude. Time nam poručuje da su ovi stolovi i stolice za svakog onog koji svrati, nema ograničenja. Plemenitost je odlika ovakvog stava.
    .
    Naša četiri autora su mlada i tek sebe sriču u ljude kao cjelovite osobe, ali svaki vrlo snažno progovara o ljepoti, o životu, o onome ja hoću. Dakle, pred nama je kvartet (svaki sa svojim notama i u svom aranžmanu) sa sjajno uštimanim strunama i usklađen kao najbolji orkestar koji svira Odu radosti.
    .
    Raduje me što su članovi Fotokluba Rijeka.
    .

    Borislav Božić, prof.

    .
    .

  • 13. rujna, utorak u 19.30 sati Izložba fotografija ‘ISPOD’ Đanija Celije iz Pule, Galerija Palah
  • .
    Đani Celija - ISPOD

    Đani Celija – Ispod

    .
    Đani Celija rođen je 1977.god. u Puli.
    Fotografijom se počinje baviti još kao osnovnoškolac.
    1998. diplomirao je na ‘Istituto superiore di fotografia e arti visive’ u Padovi.
    Nakon rada u Italiji, Austriji, Njemačkoj, Švicarskoj, Egiptu vraća se u Hrvatsku gdje radi za brojne dnevnike i mjesečnike.
    Od 2001. do 2008. radi i kao nastavnik u ‘Srednjoj strukovnoj skoli’ u Puli u odjelu za fotografiju. Početkom 2002. god. otvara ‘Luxus- fotografski atelier’ za industrijsku i reklamnu fotografiju koju vodi i danas. Samostalno je izlagao u Puli, Poreču, Zagrebu i Varaždinu te sudjelovao na brojnim skupnim izložbama u Hrvatskoj i Sloveniji, Italiji, Austriji i Francuskoj.
    .
    Član je ULUPUH-a i HDLU-a Istre.
    .
    .

  • 20. rujna, utorak u 19.30 sati Retrospektivna izložba Sto godina Fotokluba Split, Muzej Grada Rijeke
  • .
    Retrospektivna izložba Sto godina Fotokluba Split - Morpurgo Luciano

    Sto godina Fotokluba Split – Morpurgo Luciano, 1911

    STO GODINA FOTO KLUBA SPLIT
    .
    Retrospektivna izložba fotografija 100 godina Fotokluba Split 1911. – 2011. Retrospektivna izložba predstavlja odabir 108 fotografija od 107 autora iz povijesti Fotokluba Split, iz prvih godina od osnivanja do nagrađivanih mladih autora posljednih godina. Odabir fotografija za Retrospektivnu izložbu napravio je naš dugogodišnji član, nacionalni majstor fotografije i dobitnik nagrade Grada Splita za životno djelo u 2011. godini, prof. Ante Verzotti. Organizaciju izložbe financijski su pomogli Grad Split, Hrvatski fotosavez i Ministarstvo kulture RH.
    .
    Foto klub Split konstituiran je na skupštini u Kinu Karaman 26. travnja 1911. godine. Glavni pokretači i osnivači kluba bili su profesori Realke Umberto Girometta i Juraj Božičević. Uz ova dva foto amatera značajniji prvi aktivni članovi bili su i nastavnik Realke Mirko Fagarazzi, te trgovac Ante Milišić u čijoj su se papirnici u Ilićevom prolazu nasuprot kina Karaman mogli opskrbljivati foto opremom i izlagati radove nakon organiziranih foto izleta.
    .
    Prilike, odnosno neprilike, oko dva svjetska rata nisu samo utjecale na prestanak klupskog okupljanja, vec i na uništavanje fotografske građe. Tek se 1950. g. u okrilju organizacije Narodna tehnika obnavlja institucionaliziranje amaterske fotografske djelatnosti kroz Klub foto i kino amatera. Nakon odvajanja od Kino kluba Split i iseljenja iz prostorija na Rivi 1952. g., Foto klub se smjestio u Marmontovoj ulici u sklopu izložbenog salona Galić od kojeg se odvojio 1956. g. kada organiziranjem 2. Klupske izložbe definitivno počinje živjeti svoju djelatnost sa svojim gradom i puno puno šire do današnjih dana… (iz kataloga s izložbe).
    .
    .

  • 23. rujna, petak u 19.30 Izložba fotografija Milana Živkovića: Banat, Izložbeni salon Filodrammatica
  • .
    Milan Živković - Banat

    Milan Živković – Banat

    Milan Živković majstor je fotografije i izvršni urednik časopisa ReFoto.
    Prvi je digigraphie umjetnik s certifikatom u Srbiji. Ovu izložbu čine radovi posvećeni Banatu, rodnom kraju autora. Nastali su u periodu od 1980. do 2010. otisnuti tako da traju, po njegovim riječima, najmanje stotinu godina, a sve to zahvaljujući konceptu digigraphie koji, pored toga što čuva autorska prava, osigurava kvalitetu i nudi nove mogućnosti umjetnicima koji se bave digitalnom fotografijom. Podrazumijeva da original u dužem vremenskom roku ostaje nepromijenjen što je Živkoviću, kao vrsnom umjetniku, važno.
    .
    Milan Živković vremenom je postao zaštitno lice Epson-a u Srbiji, vodećeg proizvođača specijalizirane opreme za fotografe.
    .
    .

  • 24. rujna, subota u 11 sati Promocija ReFoto časopisa i otvorenje izložbe fotografija, Narodna čitaonica, Korzo 24
  • .
    ReFoto je časopis posvećen svijetu fotografije. Osnovan je 1996. godine pod imenom FOTO kada su objavljena tri broja, da bi nakon petogodišnje pauze dobio svoje novo izdanje pod imenom ReFoto. Već dugi niz godina smatra se regionalnim časopisom i može se kupiti na kioscima u Srbiji, Hrvatskoj, BiH, Makedoniji i Crnoj Gori, a ima svoje čitatelje i u Sloveniji. Okuplja velik broj suradnika iz cijele regije čije tekstove objavljuje u izvornom jeziku.
    .
    Širok spektar tema i sadržaja koje ReFoto redovno nudi, zaslužan je za njegovu veliku popularnost i čitanost. Kroz najnoviju foto-opremu, aktualne izložbe, portfolia regionalnih i svjetskih majstora fotografije, praktične savjete, kroz foto-školu i analizu radova čitatelja, časopis širi kulturu fotografije na ovim prostorima.
    .
    Zadovoljava potrebe i profesionalnih fotografa i amatera, te potpunih početnika kojima je fotografija postala pristupačna i zanimljiva, prije svega, pojavom digitalnih fotoaparata. Važno je napomenuti da časopis prati i vezu digitalne fotografije s računalima, skenerima, printerima, mobitelima… istovremeno pružajući korisna uputstva za rad s raznovrsnim softverima (prije svega za obradu fotografija), kao i za aktivno korištenje interneta kao ogromnog izvora informacija i mogućnosti prezentacije fotografija.
    .
    Časopis će predstaviti glavni i odgovorni urednik, mr.fot. Ivana Tomanović i izvršni urednik Milan Živković.
    .
    .

  • 24. rujna, subota od 14 do 19 sati Radionica lomografije
  • 25. rujna, nedjelja od 9 do 14 sati nastavak Radionice lomografije
  • .

  • 27. rujna, utorak u 19.30 sati Izložba fotografija Nicka Veaseya, autora iz Britanije, snimljenih X – zrakama, Galerija Juraj Klović
  • .
    NICK VEASEY
    .
    Britanski umjetnik Nick Veasey (*1962) netipičan je fotografski autor. On u svom radu ne koristi uobičajeni fotoaparat koji «hvata» slike pomoću svjetla, već on koristi x-zrake, tj. rendgensku tehnologiju. Dok se ova tehnologija danas uglavnom koristi u sigurnosne ili u medicinske svrhe, naš autor je vrlo vješto upotrebljava za umjetnički govor te njene produkte prevodi u jezik umjetnosti. Njegove fotografije su zastupljene u važnim umjetničkim zbirkama, a nalazi se u muzejima kao što su Victoria i Albert muzeju u Londonu i Muzeju suvremene umjetnosti u Taipeiju. Nick Veasey sa svojim fotografijama zaviruje i vidi što je običnom oku nedostupno. To su prizori koji govore o onom što je iza. To je slika koja tako dobro potvrđuje naš voajerizam te budi i zadovoljava našu znatiželju. Snimke koje radi Nick Veasey su u prirodnoj veličini tako da se konačni rad zna sastojati i od petstotina pojedinačnih snimaka (boeing 777, jumbo jet u hangaru). Život običnih svakodnevnih predmeta kroz fotografije Nicka Veaseya otkrivaju i potvrđuju svoju novu stvarnost.
    ….
    .
    .

  • 28. rujna, srijeda u 19 sati, Akvizicije Fotokluba Rijeka i promocija Galerije Principij, Ulica Pod voltun 4
  • .

  • 30. rujna, petak u 19 sati Projekcija filma Blowup, režija: Michelangelo. Antonioni, Art kino Croatia
  • .
    Film je dobio Zlatnu palmu 1967. godine.
    .
    Film vrlo slojevito problematizira život pojedinca i društva pokušavajući dosegnuti istinu kao suštinu egzistencije. Ova ključna životna, civilizacijska, filozofska propitivanja režiser je smjestio u osobu fotografa, a fotografija se pojavljuje kao najubjedljiviji dokument surove stvarnosti i kao medij pomoću kojeg najlakše izvrćemo tu istu stvarnost čineći od nje idealnu predstavu, tj. iluziju života.
    .
    Na kraju filma scena pantomimičara s iluzijom teniske loptice i stvarnog zvuka kojeg proizvodi ta nepostojeća loptica postavlja pitanje, a istom scenom dat je i odgovor, što je i gdje je život, tj. istina.
    .
    .

  • 1. listopada, subota od 10 do 13 sati FOTOBUVLJAK, Galerija Principij, Ulica Pod voltun 4
  • .
    Nostalgični pogled unatrag
    .
    Donesi, pokloni, pokaži, razmijeni, kupi, prodaj! Bit će organiziran fotobuvljak na kojem će se moći
    kupovati i razmjenjivati, ili naprosto samo pokazati, tj.izložiti. Ovom prigodom graðani Rijeke moći će donijeti analognu fotografsku opremu i pribor te je darovati Fotoklubu Rijeka za budući muzej fotografske tehnike i opreme.
    .
    .
    STUDIJSKA RASVJETA
    Demonstracija studijske rasvjete u organizaciji PRIZME d.o.o. iz Zagreba
    .
    Oprema koja će biti izložena i na raspolaganju za probu posjetiteljima uz stručno vodstvo
    .
    Bowens – fleš rasvjeta, pribor
    Multiblitz – fleš rasvjeta, pribor
    Innovatronix – baterije za napajanje fleš rasvjete
    Hedler – halogena/kontinuirana rasvjeta
    Lastolite – plohe za dosvjetljavanje, difuziju, pozadine, boxevi za snimanje predmeta, kalibracija, sive karte
    Manfrotto – stativi, glave, rasvjetni pribor, sustavi za pozadine,
    Sekonic – flešmetri/svjetlomeri
    Pocket Wizard – Radijski okidači
    .
    .

  • Vikend radionica: Snimanje u uvjetima studijske rasvjete 1. i 2. listopada, subota od 15 do 19 sati, nedjelja od 9 do 13 sati
  • .

  • 1.listopada (noć sa subote na nedjelju) Radionica noćne fotografije od 22 do 6 sati «RIJEKA NOĆU»
  • .

  • 12.listopada u 19.30 Izložba fotografija s radionice lomografije, Galerija Principij
  • .

  • 25. listopada u 19.30 Međunarodna izložba Grad i voda, voda i grad, Galerija Principij
  • .
    Informacije:
    Fotoklub Rijeka, Galerija Principij, Pod voltun 4, mob. 095 913 17 69 ; fotoklub_rijeka@optinet.hr
    .

    No comments yet.