ent.getElementById('fb-root').appendChild(e); }());

Photokina 2014.

24.09.2014.

Zahvaljujući gospodinu Grguru Šojeru iz Olympusa proveli smo nekoliko prekrasnih dana na ovogodišnjem sajmu Photokina u Kölnu. Na ovoj najvećoj svjetskoj foto i video manifestaciji društvo nam je pravio i gospodin Ante Verzotti, poznati splitski filmski snimatelji i profesor na Akademiji, koji je nam je svojim iskustvom, savjetima i pričama učinio ovo putovanje još posebnijim.

Photokina 2014.
 
Već prvog dana sajma mogli smo naslutiti da je riječ o nečemu velikome. Rijeka posjetitelja i izlagača slijevala se prema glavnom ulazu, no spasio nas je razglas iz kojeg nas je ugodni glas pozvao da se koristimo autobusima organizatora i tako izbjegnemo gužvu. I stvarno, ubrzo smo se našli na sjevernom ulazu gdje nije bilo gužve i gdje je naša avantura mogla neometano započeti.

Već na ulazu u naš prvi, odnosno 11 paviljon sajma, pokazala se sva grandioznost ovog događaja. Sve oko nas je bilo, jednostavno rečeno, ogromno, veliko, sjajno i blještavo.

Najprije smo naišli na manje izlagače razne dodatne opreme za ispis fotografija. Tu nas je, među ostalim, čekao ispis fotografija u 3d tehnici unutar pleksiglas kocke, fotografije ispisane na tvrdoj foliji kroz koje se boja dodatno naglašavala svjetlom, nepregledan broj različitih okvira… Ali želja da što prije vidimo novitete fotografske opreme nije nam dala da se previše zadržavamo. No, postojao je jedan problem, ni manje ni više nego veličine nogometnog igrališta. Ali zaista, stići do željenog paviljona značilo je prevaliti pješke nekoliko drugih paviljona površinom jednakih nogometnom igralištu, i sve to puta 2 jer je svaki imao po dvije etaže na koje su se smjestili izlagači. Na sreću, hodnici koji su povezivali paviljone služili su kao izložbeni panoi za brojne poznate i manje poznate autore, gdje se moglo uživati u brojnim odličnim fotografijama. Naravno, ako ste imali vremena jer sajam je ipak bio otvoren samo od 10 do 18 sati.


 
Najveće izložbene prostore imali su očekivano Leica, Canon, Nikon, Olympus, Samsung, Panasonic i Sony, koji su nudili i pregršt predavanja ili zanimljivih scenografija koje ste mogli fotografirati. Naravno, na svim štandovima mogli smo isprobati svu dostupnu opremu. Koliko god da ste bili stari, kako god da ste bili obučeni, svaki izlagač na štandu, sa smiješkom na licu, svakome tko je to poželio dao je da isproba bilo koji dio izložene opreme.

Naravno da smo to koristili pa u Olympusovom paviljonu nismo ispuštali iz ruku novi E-M1. Riječ je o najnaprednijem kompaktnom sustavnom fotoaparatu ikada proizvedenom. Tijelo fotoaparata je dizajnirano tako da bude savršenih dimenzija i da stane u svaku manju torbicu. Preciznost jednog od najbržih autofokusnih sustava na tržištu je nevjerojatna i uz još inteligentniju, najnapredniju stabilizaciju u 5 osi na svijetu, koja osigurava najveću moguću oštrinu svake fotografije ili filma koji snimite, ovaj mališan naprosto oduševljava. Na njega smo zašarafili M.ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm PRO zoom objektiv iznimno brzog autofokusa i u slabijim svjetlosnim uvjetima, uz fiksni 1:2.8 otvor objektiva. Baš smo guštali!

Photokina 2014. Photokina 2014. Photokina 2014. Photokina 2014.

 
U susjednom, Nikonovom paviljonu također se mogla isprobati sva znana oprema, a mi smo se zakačili za dva tijela. Nikon D750 i Nikon D810. Nikon D750 oblikovan je tako da nudi više mogućnosti za snimanje, a jamči vrhunske slike punog kadra, bez obzira na mjesto i uvjete snimanja. Na njega smo zašarafili uzbudljivi novi objektiv za kreativne fotografe: AF-S NIKKOR 20mm f/1.8G ED. Taj objektiv FX formata, fiksne žarišne duljine s dinamičkom ultraširokokutnom perspektivom i brzim maksimalnim otvorom blende od f/1,8, idealan je kada želite naglasiti perspektive i proširiti prostor. Jarki otvor blende omogućuje postizanje plitke dubinske oštrine, kao i glatki efekt zamućenja, te jamči izvanredan rad objektiva u uvjetima slabog osvjetljenja.

Nikon D810 je izvanredno svestrani fotoaparat od 36,3 megapiksela, spreman na sve izazove, bilo da je riječ o snimanju finih tekstura ili brzog kretanja. Njegov redizajnirani senzor FX-formata, iznimno široki ISO raspon, te procesor slike EXPEED 4 omogućuju postizanje neviđene oštrine, raskošnog tonaliteta te smanjenog šuma pri svim vrijednostima ISO osjetljivosti. Vrhunski AF, brzina uzastopnog snimanja više snimaka do čak 7 fotografija u sekundi, te snimanje videozapisa pune HD razlučivosti pri brzini kadra od 1080/60p, omogućuju izvanredno precizno bilježenje svake scene.

Photokina 2014. Photokina 2014. Photokina 2014. Photokina 2014.

 
U Canonovom paviljonu u ruke smo uzeli novi 7D Mark II, stvoren za bilježenje akcijskih scena. Koji može snimiti nevjerojatnih deset slika u sekundi, bez smanjivanja razlučivosti. Koji je stvoren za prekrasne slike s neusporedivom količinom detalja čak i u situacijama s izuzetno lošim osvjetljenjem. Koji zahvaljujući križnom sustavu za automatsko fokusiranje sa 65 točaka i dvostrukim procesorima DIGIC 6 predstavlja novo mjerilo za snagu i brzinu.
Probali smo i nova dva Canonova objektiva. EF-S 24mm f/2.8 STM je prvi plosnati 24-milimetarski EF-S objektiv, lagan i savršen za putovanja ili za nenapadno fotografiranje dragih osoba na društvenim događajima. Drugi je EF 400mm f/4 DO IS II USM, idealan za fotografe koji trebaju kompaktan i lagan objektiv bez kompromisa u dometu. Opremljen je Canonovom jedinstvenom difrakcijskom optikom treće generacije i posve redizajniranom optičkom strukturom za zadivljujuće rezultate, bez obzira fotografirate li divlje životinje, sportske događaje ili fotografije za novinske vijesti.

Photokina 2014. Photokina 2014. Photokina 2014. Photokina 2014.

 
Ni Sony nas nije razočarao, probali smo par novih leća – Zeiss FE 16-35mm F4 i doista masivni FE PZ 28-135mm F4. Sonyev paviljon je bio pun akcijskih scena koje smo mogli snimati i fotografirati, a mi smo se odlučili za snimanje sa Sonyevom Alpha a7S. Kapa do poda na kvaliteti videa!
Sony Alpha a7S prvi je svjetski fotoaparat koji može iskoristiti cijelu širinu full-frame senzora u 4K video snimanju, a to čini bez rezanja ili preskakanja linija tako da možete čitati i obrađivati podatke iz svakog piksela senzora.

FUJIFILM je na sajmu ponosno predstavio X-T1 Graphite Silver Edition, novu varijantu boje FUJIFILM X-T1 mirrorless fotoaparata. Od svog lansiranja, X-T1 je dobio velike pohvale od zaljubljenika u fotografiju i profesionalnih fotografa diljem svijeta zahvaljujući svojim izvrsnim performansama, što uključuje i najbrže tražilo u realnom vremenu sa zaslonom od samo 0,005 sekunde vremenskog zaostatka, te otpornost na prašinu i vodootporno tijelo.

Photokina 2014. Photokina 2014. Photokina 2014. Photokina 2014.

 
Samsung je pokazao da ne zaostaje u mirrorless fotoaparatima, a to nam je na Photokini prezentirao sa NX1 fotoaparatom. U DSLR stilu tijela, revolucionarni senzor, uzbudljiv AF sustav, NX1 izgleda kao ozbiljan kandidat. 28,2-megapikselni APS-C BSI-CMOS senzor je ne samo najveći senzor BSI koji smo ikada vidjeli, nego ima i najviši piksela računajući za taj format. Može snimati i 4K (DS 4K i UHD) video pomoću H.265 kodeka, čime jasno pokazuje da Samsung želi svoj NX sustav učiniti konkurentnim s najboljim APS-C modelima na tržištu.

Panasonicov paviljon bio je raj za video zaljubljenike koji su ondje mogli isprobati i nove 4K modele na živopisno uređenim scenama…. Proizvođači nam sve više guraju 4K modele u ruke jer su formati dovoljno kvalitetni da se iz njih izvuku i fotografije, dovoljno dobre i za novinsku objavu. A sve to naravno ide ka tome da jedna osoba radi sve odjednom, snima takvom kamerom vijest i naknadno izvuče koju fotografiju za objavu.

Photokina 2014. Photokina 2014. Photokina 2014. Photokina 2014.

 
Oduševljenje nas je na sajmu čekalo na svakom koraku, no baš ništa se nije moglo mjeriti s osjećajem kada smo u ruke uzeli Leicu MP sa Leica NOcTiLuX-M 1: 0,95 / 50 mm ASPH objektivom, ili Leica SuMMiLuX-M 1: 1,4 / 35 mm ASPH objektivom… U tražilu se kod fokusiranja slike preklapaju… već smo zaboravili taj osjećaj kod finog ručnog izoštravanja… a kako te fotografije samo izgledaju…

Isprobali smo i Leicu MA – čistu mehaničku kameru. Leica MA je precizan instrument koji je tako dramatično reduciran na bitno da otvara potpuno nove kreativne horizonte za fotografe. Tu je bila i LEICA M monokrom – novi standard za umjetničke fotografije. Budući da svaki piksel mjeri prave vrijednosti osvijetljenosti, puni potencijal senzora je bolje iskoristiv, što rezultira oštrijim fotografijama. Čak i do ISO 10000, Leica M monokrom ima vrlo nisku razinu, nudi iskoristivost i fleksibilnost pod svim svjetlosnim uvjetima. Fotoaparat za sve umjetničke fotografe.

Poseban naglasak na sajmu Photokina 2014. bio je 60. rođendan legendarnog Leica M sustava pa su tom prigodom predstavili novu digitalnu Leicu M60 bez zaslona.

Naravno, posjetili smo i Leica galeriju gdje su svoje radove izložili Jim Marshall, Andy Summers, Mary Mccartney, Anja Niedringhaus, Till Brönner, Jürgen Schadeberg i mnogi drugi. Fokus ovogodišnje izložbe bile su impresivne umjetničke fotografije iz svijeta glazbe. Obuhvaćeni su svi aspekti glazbene fotografije, od koncertnih fotografija i izuzetno osobnih umjetničkih portreta do reportažnih fotografija s uzbudljivim uvidom iza kulisa koncertnih nastupa. Osim toga, putem fotografija saznali smo i koji su veliki glazbenici pronašli u fotografiji svoju drugu veliku strast ili čak zanimanje.

Photokina 2014. Photokina 2014. Photokina 2014. Photokina 2014.

 

Kada je o fotografijama riječ, posebno su nam se svidjele one izrađene na PermaJet’s inkjet papirima, pa smo za par Eura kupili i nekoliko A4 papira različitih gramaža i tekstura za isprobavanja. Isto tako, na sajmu ste mogli, ako ste sa sobom imali stick ili memorijsku karticu, isprintati svoju fotografiju na Hahnemühle papirima, i to čak u A3 formatu.

Sreća po naš džep i kreditne kartice je ta da je sajam Photokina samo izložbeni i ne može se ništa kupiti, osim kod Kineza. Njihovim interpretacijama fotografske opreme poznatijih proizvođača pripao je jedan cijeli paviljon. I moramo priznati, da kod nekih proizvoda nismo primijetili razliku u kvaliteti izvedbe, štoviše čak su nam se i više svidjeli. Led rasvjeta preplavila je gotovo sve njihove štandove koji su predstavljali svoja svjetlosna dostignuća. Za razliku od ostalih izlagača, nešto od te opreme moglo se i kupiti jer se Kinezima, za razliku od europskih proizvođača, ne da sve to tegliti natrag doma.

Skoro zaboravimo spomenuti Hasselbaldov štand na kojem ste stalno mogli nešto i nekog fotografirati i to da smo u rukama imali Hasselblada H5D. Samo zvuk koji proizvodi kada pritisnete tipku zatvarača pravi je fotografski orgazam (zvuk možete čuti na 1:50 videa). Teška srca vratili smo ga ljubaznom izlagaču.

Sve u svemu, da biste na Photokini isprobali sve što poželite, trebalo bi vam puno više dana nego što sajam traje… Ipak, i samo biti tamo i dobiti priliku da u ruke barem na trenutak primite ono o čemu ste dotad samo sanjali ili negdje pročitali, velika je privilegija. I neizmjerna sreća. Tužna srca morali smo napustiti ovaj čaroban svijet i vratiti se u realnost. U njoj ćemo provesti dvije godine do još jedne nove, najveće svjetske foto i video manifestacije kako bismo barem na tren u rukama držali najnovije „igračke“. Do tada, uživajte s onim što imate i radite prekrasne fotografije bez obzira na broj piksela ili otvor blende koji posjedujete.

No comments yet.