ent.getElementById('fb-root').appendChild(e); }());

Odabrani finalisti Rovinj Photodays-a 2011

25.05.2011.

Na press konferenciji održanoj u Muzeju za umjetnost i obrt, u Zagrebu, proglašeni su finalisti godišnjeg natječaja raspisanog u sklopu fotografskog festivala Rovinj Photodays, objavljena je odluka o dobitniku nagrade za Životno dijelo te dobitnicima posebnih priznanja za doprinose u fotografiji.
Ujedno, najavljen je službeni program festivala, koji počinje 10. lipnja u Rovinju.
.
Odabrani finalisti Rovinj Photodays-a 2011
.
Na ovogodišnji, četvrti po redu, natječaj pokrenut početkom godine, pristiglo je preko 7 000 fotografija, a prijavilo se više od 350 autora. U radu ocjenjivačkog suda koji je odlučivao o tri finalista u svakoj kategoriji, sudjelovali su Ana Opalić, Boris Cjetanović, Sandra Vitaljić te Massimo Sordi i Stefania Rössl – dvoje predstavnika festivala suvremene fotografije „SIFEST“.
.
Generalni kriterij za odabir radova na ovogodišnjem natječaju bio je promišljeni autorski pristup temi, bez obzira o kojoj se kategoriji radi. Nije se samo tražila fotografska izvrsnost koju je pokazivala velika količina fotografija, već i propitivanje određene teme jezikom suvremene fotografije – izjavila je Sandra Vitaljić, predsjednica ovogdišnjeg ocjenjivačkog suda, uoči objave nominiranih.
.
OVOGODIŠNJI FINALISTI
U kategoriji Arhitektura nominirani su Darija Cikač, Nikola Zelmanović i Tomislav Može, koji se pojavljuje i među finalistima kategorije Primjenjena fotografija uz Mladena Šarića i autorski dvojac – Sanja Bachrach i Mario Krištofić. Najboljima u kategoriji Akt proglašeni su Barbara Šarić, Neven Petrović i Petra Slobodnjak. Kategoriju Dokumentarna fotografija obilježili su radovi Dinka Cepaka, Dragana Matića i Vlade Kosa. Među kandidatima za titulu najboljeg modnog fotografa našli su se Bruna Kazinoti, Mladen Šarić te Ana Mihalić. Kazinoti i Šarić su i prijašnjih godina nagrađivani kao finalisti natječaja, dok je mladoj Mihalić ovo prva nominacija. Bojan Mrđenović, Igor Zirojević i Petra Mrša istakli su se u kategoriji Pejzaž, a Mrša je, uz autore Jelenu Blagović i Borka Vukasova u konkurenciji za priznanje najboljem mladom autoru (do 25 godina). U kategoriju Porterti pristiglo je najviše prijava, ali nominirano je troje autora – Davor Konjikušić, Smiljka Guštak i Tjaša Kalkan. Ipak, žiriju je najteže bilo odabrati tri finalista u kategoriji Umjetnički koncept, u kojoj je prijavljeno približno 80 serija fotografija, a od čega čak 10, prema riječima žirija, vrijedno plasmana među finaliste. Donesena je odluka da se među nominiranima proglase Hrvoje Slovenc, Jasenko Rasol i Silvestar Kolbas. Finalisti kategorije Video snimljen fotoaparatom su Marin Mešter, Neven Muretić i Vladimir Kanić, a među najboljim publikacijama, našle su se one autora Krunoslava Raca, Saše Poldana i Tonija Hnojčika.
.
Pobjednici će biti proglašeni u sklopu završne svečanosti festivala, 11. lipnja u Rovinju.
Očekuju ih novčane nagrade, a njihovi radovi će biti uvršteni u stalni fundus Muzeja za umjetnost i obrt, u Zagrebu. Najbolje fotografije bit će prikazane u sklopu putujuće izložbe u muzejima i galerijskim prostorima najvećih hrvatskih gradova, a pobjedniku posebne kategorije Umjetnički koncept bit će omogućena samostalna izložba u Studiju Moderne galerije Josip Račić, u rujnu, ove godine.
.
POSEBNA PRIZNANJA ZA DOPRINOSE U FOTOGRAFIJI I NAGRADA ZA ŽIVOTNO DJELO
O posebnim priznanjima za doprinose u fotografiji ove je godine odlučivao Savjetodavni odbor festivala u čijem su radu sudjelovali hrvatski stručnjaci za fotografiju: Dubravka Osrečki Jakelić, Helena Srakočić, Antun Travirka, Ivica Nikolac, Angelo Božac i Maša Štrbac. Priznanja će biti dodijeljena autorima koji su zadužili hrvatsku fotografiju svojim fotografskim i povijesnoumjetničkim radom, a oni su: Nino Vranić, Mladen Tudor i Nada Grčević. Dobitnik ovogodišnje nagrade za Životno djelo je priznati fotograf Frank Horvat. Retrospektivna izložba ovog međunarodno uspješnog fotografa biti će održana u sklopu festivala u Rovinju.
.
ČETVRTO IZDANJE HRVATSKOG FOTOGRAFSKOG FESTIVALA ROVINJ PHOTODAYS
Završna manifestacija bit će otvorena 10. lipnja, a u sklopu službenog programa bit će postavljeno preko 15 fotografskih izložbi koje uključuju radove svjetskih majstora fotografije, razne projekcije, stručne radionice, predavanja, pregledi portfolio, brojna druženja i fotografski izazovi.
Od najavljenih izložbi svakako valja istaknuti i jednu europsku premijeru. Ugledna njujorška kuratorica, publicistkinja i povjesničarka umjetnosti Gail Buckland, na inicijativu organizatora festivala pripremila je postavu pod nazivom „50 godina Rock ‘n’ Rolla: Žene koje su stvarale Rock“. U sklopu izložbe biti će prikazane neke od ikoničkih fotografija izvođača kao što su Michael Jackson, Keith Richards, Bob Marley, Prince i grupa poput Green day, Kiss, Ramones i mnogih drugih. Riječ je isključivo o fotografijama koje su snimile ženske fotografkinje. Buckland će s nekima od njih, u sklopu festivala, govoriti o postavi koja u Rovinju ostaje tijekom čitavog lipnja.
.
NIZ IZLOŽBI SVJETSKIH MAJSTORA FOTOGRAFIJE
Najavljena je još jedna premijera. Prvi put na području jugoistočne Europe biti će prikazane fotografije svjetski poznatog autora Erwina Blumenfelda. Izložbu 40 crno bijelih i 6 fotografija u boji u Hrvatsku donosi njegov sin, Yorick Blumenfeld, koji će tijekom festivala govoriti o očevom radu. Blumefeldove fotografije svojedobno su pomicale granice komunkacije časopisa poput Voguea, Harpersa i sl., a njemački kurator Janos Frecot nedavno je izjavio da je povijest fotografskog portretiranja i modne fotografije danas nezamisliva bez ovog velikog autora.
.
U suradnji s talijanskim centrom za Istraživanje i arhiviranje fotografije (CRAF) iz Spilimberga, na festivalu će biti prikazana postava fotografija dvojice slavnih talijanskih fotografa: Maria Gaiacomellija i Franca Fontane, a zahvaljujući talijanskom festivalu suvremene fotografije, „SI Fest“, posjetitelji ove rovinjske manifestacije moći će vidjeti izložbu koja uključuje radove najistaknutijih mladih europskih fotografa. Osim navednih postava biti će prikazana izložba finalista i pobjednika godišnjeg natječaja „Rovinj Photodays“, autora Franka Horvata, dobitnika nagrade za Životno dijelo te čitav niz izložbi na otvorenom.
.
.
Što o samom odabiru finalista kaže predsjednica ocjenjivačkog suda Sandra Vitaljić pogledajte u slijedećem prilogu:
.

.
Pogledajte tko je sve ušao u finale ovogodišnjih Photodaysa:

ARHITEKTURA
Darija Cikač Nikola Zelmanović Tomislav Može
Darija Cikač Nikola Zelmanović Tomislav Može
. . .
AKT/TIJELO
Barbara Šarić Petra Slobodnjak Neven Petrović
Barbara Šarić Petra Slobodnjak Neven Petrović
. . .
DOKUMENTARNA FOTOGRAFIJA
Dinko Cepak Dragan Matić Vlado Kos
Dinko Cepak Dragan Matić Vlado Kos
. . .
PEJZAŽ
Bojan Mrđenović Igor Zirojević Petra Mrša
Bojan Mrđenović Igor Zirojević Petra Mrša
. . .
PORTRET
Davor Konjikušić Smiljka Guštak Tjaša Kalkan
Davor Konjikušić Smiljka Guštak Tjaša Kalkan
. . .
UMJETNIČKI KONCEPT
Hrvoje Slovenc Jasenko Rasol Silvestar Kolbas
Hrvoje Slovenc Jasenko Rasol Silvestar Kolbas
. . .
MODNA FOTOGRAFIJA
Ana Mihalić Bruna Kazinoti Mladen Šarić
Ana Mihalić Bruna Kazinoti Mladen Šarić
. . .
PRIMJENJENA FOTOGRAFIJA
Mladen Šarić Sanja Bachrach i Mario Krištofić Tomislav Može
Mladen Šarić Sanja Bachrach i Mario Krištofić Tomislav Može
. . .
VIDEO SNIMLJEN FOTOAPARATOM
Marin Mešter Neven Muretić Vladimir Kanić
Marin Mešter Neven Muretić Vladimir Kanić
. . .
IZDAVAŠTVO
Krunoslav Rac Saša Poldan Toni Hnojčik
Krunoslav Rac Saša Poldan Toni Hnojčik
. . .
NAJABOLJI MLADI AUTOR
Borko Vukosav Jelena Blagović Petra Mrša
Borko Vukosav Jelena Blagović Petra Mrša
. . .

.
Fotogard.com čestita svim finalistima!
.

  1. bla bla bla…puno spika ništa slika…..sve u svemu jako loše…fotografija umire…

    Komentar by Zoran — svibanj 26, 2011 @ 3:26 pm

  2. Ne slažem se sa konstatacijom Zorana. Fotografija ovakvim manifestacijama u regiji sve više dobiva na značaju, a fotografe i one koji to žele postati potiče na daljni rad i usavršavanje kako bi i njihovi radovi bili bolji i možda jednog dana nagrađeni i negdje objavljeni.
    Ovdje su prikazani samo pojedinačni radovi autora iako ih je većina u finale ušla serijom fotografija što samo dokazuje da se sve više cijeni autorski rad na nekom projektu i da mu se daje veći značaj nego pred pojedinačnim, ponekad samo usputnim, okidanjem.
    Cijenim i napore organizatora da u ocjenjivačkom sudu budu ljudi različitih profesija koji su usko povezani s umjetnošću i različitih fotografskih stilova što samo daje na kvaliteti radova koji su odabrani u finale.
    I zato zaključujem da se ovakvim manifestacijama fotografija u nas tek počinje buditi…

    Komentar by Mirko Ilić — svibanj 26, 2011 @ 3:47 pm

  3. Poštovani g Iliću-…ovo je samo moje mišljenje, pa mi dozvolite da ga zadržim..i da se ne složim sa vašim mišljenjem Love and Peace ;)

    Komentar by Zoran — svibanj 26, 2011 @ 5:57 pm

  4. Iskreno meni većina od ovih fotografija kao krajnjem konzumentu ništa ne govore.Ne bude u meni nikakvu emociju, a cilj je fotografije da pobudi nešto, da te zaintrigira. Ima tu i dobrih fotografija, no omjerom pobjeuju one lošije.Nažalost

    Komentar by Irena Keric — svibanj 26, 2011 @ 6:00 pm

  5. Naravno g. Zorane da imate pravo na svoje mišljenje i nije nužno loše što se ne slažemo, ali bi želio naglasiti da su u ovom članku prikazane samo po jedna fotografija finalista iako ih je većina u finale ušla sa serijom fotografija. Pa tako ovako objavljene pojedinačne fotografije možda ne daju pravu sliku o samom radu finalista i ne pokazuju zašto su baš oni odabrani.
    Možda je pitanje zašto su uglavnom u finale ušli autori sa serijom fotografija a ne kao u većini slučajeva do sada sa pojedinačnim uradcima, ali to je pitanje za ocjenjivački sud. Koji pretpostavljam više preferira takav rad.
    Osim toga možda bi se na idućoj ovakvoj manifestaciji moglo razdvojiti unutar kategorija pojedinačne radove i radove u serijama i onda ih kao takve i objavljivati, ali to je do organizatora i njihove podijele po kategorijama.
    U svakom slučaju, mene osobno veseli što se sve više mladih zanima za fotografiju i pokušava se pomoću nje izraziti. I zato čestitam svima koji su se natjecali i koji su željeli pokazati što i kako rade.

    Komentar by Mirko Ilić — svibanj 26, 2011 @ 6:33 pm

  6. Po meni kavaliteta varira, ali definitivno ima dobrih radova.

    Komentar by Ivica Ivčević — svibanj 30, 2011 @ 2:23 pm

  7. Šteta, po rezultatima prošlogodišnjih Photodaysa očekivao sam da će ovogodišnji pobjednici i odabrani finalisti biti još kvalitetniji…..

    Nažalost moram primijetiti da su čak 9-tero finalista mladi studenti Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu na kojoj je, predsjednica ocjenjivačkog suda na ovogodišnjim Photodaysima, Sandra Vitaljić, nastavnik fotografije. Tj. odabrani finalisti eto slučajno su njeni učenici koji su pretpostavljam ove radove s kojim su ušli u finala i radili kao nastavne zadatke koje je i sama, pretpostavljam, na nastavi pregledavala.

    Nikola Zelmanović, Bojan Mrđenović, Borko Vukosav, Davor Konjikušić, Smiljka Guštak, Petra Mrša, Neven Petrović, Tomislav Može, Ana Mihalić, neki finalisti i u više kategorija, ne kažem da nemaju zanimljive pa čak i kvalitetne radove, ali bojim se da su u stvari gubitnici jer ako i osvoje pokoji kadar, u što uopće ne sumnjam, barem cijele iduće godine ostat će u sjeni njihove profesorice koja ih je malo pogurala…..

    Pitam se u stvari da li su uopće ostali članovi žirija pregledavali pristigle radove, jer ovako puno studenata, pored toliko profesionalnih fotografa koji su se prošlih godina javljali malo mi je preveliki skok. Ako me razumijete.

    Što je nabolje nije tom popisu ni kraj, jer Silvestar Kolbas je Akademski snimatelj i docent na odsjeku Snimanja Akademije dramske umjetnosti, a Jelena Blagović radi kao nastavnica na Fotografskom odjelu u Školi primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu, te je suradnica u naslovnom zvanju umjetničke asistentice na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, na Odsjeku snimanja – Katedra za fotografiju. Trebam li nešto više reći?

    Bojim se da su organizatori ovogodišnjih Photodaysa malo popustili prilikom odabira članova ocjenjivačkog suda i njihove međusobne koordinacije pa je tako izostao najkvalitetniji odabir ovogodišnjih radova, što se za prošlu godinu ne bi moglo reći…

    Komentar by Darko — lipanj 6, 2011 @ 5:23 pm

  8. c/p komentara iz mail korespodnecije:

    Dragi Darko,
    zahvaljujem na zapažanju i kritici, te vam ovim putem želim odgovoriti i pokušati pojasniti odluke žirija kojem sam predsjedavala. Svaki je član žirija dobio nekoliko kategorija koje je trebao detaljno pregledati i napraviti uži odabir od desetak autora. Ja kao predsjednica žirija, pregledala sam sve radove i imala mogućnost u uži izbor dodati ponekog autora za kojeg sam smatrala da je nepravedno izostavljen. Kategorije koje sam ja osobno pregledavala su: Akt, Primijenjena fotografija, Moda i Dokumentarna fotografija. U tim su kategorijama zastupljeni moji studenti Neven Petrović (Akt), Tomislav Može (Primijenjena), Moda (Ana Mihalić), a u Dokumentarnoj fotografiji nitko. U svakoj od tih kategorija, ostalim članovima žirija predstavila sam širi odabir autora jer sam željela da steknu uvid u raznolikost radova, te im nipošto nisam predstavila samo ono što se meni sviđa ili samo svoje studente. Članovi žirija odabrali su finaliste iz ponuđenog izbora, a neki autori pohvaljeni su prema njihovim pozitivnim reakcijama. Jednako je tako bilo u ostalim kategorijama, samo su drugi članovi žirija odabirali autore za uži izbor najčešće ne znajući da se radi o mojim studentima. Pri finalnom glasovanju, prednost sam dala mišljenju ostalih članova žirija, upravo zbog toga što sam smatrala da sam možda manje objektivna prema svojim studentima. Moram naglasiti da je među prijavama bilo još dosta studenata koji nisu ušli među finaliste. Jedino “guranje” koje se sa moje strane dogodilo je mobilizacija studenata da se prijave na natječaj. Jednako sam se tako trudila mobilizirati sve fotografe za koje mislim da imaju kvalitetne radove, a nisam ranijih godina viđala njihove fotografije na Photodaysima. Primjer mojih poziva za prijavu možete vidjeti na na Facebook stranici Zbora fotoreportera Hrvatske ili na web stranici http://fotoreporteri.ning.com/.
    Jelena Blagović, Davor Konjikušić i Tomislav Može bili su već finalisti natječaja, te njihovo uvrštavanje među finaliste ove godine ne govori o pristranosti žirija, već o kontinuitetu i kvaliteti njihovog rada. Petra Mrša je, pak, prošlogodišnja pobjednica u kategoriji Akt. Silvestar Kolbas, iako prije svega snimatelj i profesor na ADU, kontinuirano izlaže fotografiju, a njegov rad Kino Crvena zvijezda oduševio je sve članove žirija i bez ikakvog “guranja” izborio mjesto u finalu, već kod prvog pregledavanja. Rad Borka Vukosava “P”, također mog studenta, ove je godine odabran da predstavlja Hrvatsku na Biennalu mladih Europe i Mediterana u Grčkoj, a nedavno je bio izložen u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu kao finalist međunarodnog natječaja Essel Art Awards. I jedan i drugi natječaj odnosi se na umjetnost općenito, a ne samo na fotografiju, te je konkurencija još veća nego na natječaju za samo jedan medij. Ne moram napominjati da u tim žirijima nisam sjedila ja, već ugledni hrvatski i inozemni kustosi.
    Kada je žiri završio sa vijećanjem, bila sam svjesna činjenice da je Akademija dramske umjetnosti vrlo zastupljena na ovogodišnjim Photodaysima i da će to biti razlog za sumnje i kritike. Drago mi je da ste odlučili javno to napisati, jer tako imam priliku javno odgovoriti vama i svima koji isto mišljenje iznose po kuloarima. Apsolutno stojim iza ovogodišnjeg izbora kao i svi ostali članovi žirija. Uspjeh studenata ADU rezultat je njihovog rada i talenta, ali i činjenice da nekolicina profesora (ne samo ja) intenzivno s njima radi. Profesionalni fotografi koje spominjete, a i mnogo pripadnika amaterske scene, propušta ulagati u svoje obrazovanje i napredovanje, te često “zapnu” u vizualnim klišeima ili, pak, “osvajaju” tehnologiju zaboravljajući da trebaju imati i nešto za reći svojim fotografijama.
    Sandra Vitaljić

    Komentar by Jelena Petković — lipanj 7, 2011 @ 8:26 am