ent.getElementById('fb-root').appendChild(e); }());

KomentarDana – 23.01.2012.

23.01.2012.

Fotografiju koju ćemo danas komentirati poslala nam je Mariann Makrai.
KomentarDana - 23.01.2012.

O svojoj fotografiji kaže: ‘ Sljedeću sliku slikala sam blizu Hrelića. Na ovom mjestu se nedjeljom okupljaju stariji ljudi željni razgovora i malo razonode, a ponešto i prodaje nepotrebnog. Fotografiju sam konvertirala u cb, i ostavila malo svjetliju stranu slike gdje su sunčeve zrake dominantnije. Slika pomalo ima i ritam. Taj dojam daju stepenice koje se blago uspinju. Na stranu neoštrina, mislim da je slika vrlo ugodna oku.

Dugo sam gledao fotografiju razmišljajući što da napišem. Prvo što me mučilo je raskorak između teksta i fotografije. Mariann opisuje da se na tom mjestu nedjeljom okupljaju stariji ljudi željni razgovora i malo razonode i da se ponešto na tom mjestu prodaje. Međutim na fotografiji ne vidimo nikakve naznake toga, pa je ne možemo gledati kao reportažnu ili dokumentarnu fotografiju.

Stepenice fotografiji daju ritam, isto kao i poprečne grede, dok nas lagano zakrivljena linija autoceste s gornje strane uvodi u fotografiju. Po takvom načinu kadriranja najsličnija je fotografiji arhitekture, ali joj nedostaje tehnička kvaliteta i oštrina neophodna za ovaj tip fotografije.

Kadar je poravnat u dnu po prvoj stepenici i u vrhu po poprečnoj gredi koja nosi cestu ali svejedno imamo osjećaj da fotografija visi na desno. To se dogodilo zato što senzor aparata nije skroz paralelno postavljen u odnosu na stepenice – kad se ‘nasilu’ poravnava s jednim dijelom drugi počne ‘padati’.

I za kraj ostaje upitna (ne)oštrina fotografije. S neoštrinom u fotografiji se možemo igrati, jer ona može biti kreativan element, ali joj moramo dati neki smisao.

Goran Matošević
glavni urednik Fotogard.com portala i
predavač PO Specijalist za digitalnu fotografiju i obradu u Algebri

No comments yet.