ent.getElementById('fb-root').appendChild(e); }());

KomentarDana – 07.05.2012.

07.05.2012.

S nama je ponovo Tea Pejić iz Osijeka. Prošlo je već neko vrijeme kako nismo komentirali njenu fotografiju. Nakon raznih žanrova Tea se okušala i u uličnoj fotografiji.

Evo što nam Tea govori u svom mailu: “Ovo je jedan tip fotografije za koji smatram da mi ne ‘leži’, da se ne pronalazim u njemu. No, ipak sam išla protiv sebe i evo što sam postigla. Sunce tog dana je bilo prejako.  Kakvu god bi fotografiju napravila dobila bi lica ljudi dosta bijela. Igrala sam se sa opcijama ali nisam bila baš zadovoljna. Zanima me Vaš komentar na ovo što sam odradila i kojom ocjenom na ljestvici od 1-5 smatrate zadovoljavajuću fotografiju.”

Iako se svi zovemo fotografi, svatko od nas prema nekom tipu fotografije ima više afiniteta, a prema nekom manje. Naravno, ako nas nešto više privlači sigurno ćemo uložiti više truda, i to će se vidjeti. Ulaskom u područja koja nam ne leže ne idemo protive sebe, prije bih rekao da se na taj način bolje upoznajemo.  Stoga misli da se s vremena na vrijeme dobro okušati i u drugim fotografskim ‘disciplinama’.

Bijela lica o kojima Tea govori, zapravo su pogrešna ekspozicija. O čemu se radi? U situacijama kad je povećan kontrast, kao na ovoj fotografiji, automatski ili poluautomatski način rada fotoaparata dat će lošije rezultate. Ako malo bolje pogledate primijetit ćete da je gornja polovica fotografije prekrivena tamnim zelenilom, a to je u ovom slučaju zavaralo svjetlomjer u aparatu i natjeralo ga da pusti više svjetla nego je potrebno. Pattern mjerenje svjetla, koje je Tea koristila, mjeri svjetlo u više točaka preko cijelog kadra i na osnovu toga izračuna ekspoziciju. Tu bi se ekspoziciju trebalo korigirati.

Osim pattern mjerenja svjetla Tea je koristila i prioritet blende (aperture priority). Iako kažu da je to poluautomatski način rada, ja ga zovem automatski. Kod izbora prioriteta blende ili prioriteta brzine zatvarača, korisnik utječe na jedan segment ekspozicije, ali ne i na ukupnu ekspoziciju. Konačnu ekspoziciju ipak određuje aparat, a ona ovisi o kadru. Za svaki kadar ju je potrebno kontrolirati i korigirati. Trebali bi naučiti kako misli fotoaparat, da bi ga znali korigirati, a to zna biti dosta naporno.

Da bi se to izbjeglo predlažem kraći put. Po sunčanom danu imamo u 90% situacija dvije vrijednosti ekspozicije – na suncu i u hladu. Ručno (manualno) izmjerite obje vrijednosti, te, ovisno o tome da li je vaš motiv na suncu ili u hladu postavite adekvatne parametre ekspozicije.

Goran Matošević
glavni urednik Fotogard.com portala i
predavač PO Specijalist za digitalnu fotografiju i obradu u Algebri

No comments yet.