ent.getElementById('fb-root').appendChild(e); }());

Davor Dolenčić – Kutija s pogledom

04.09.2013.

U izložbenom prostoru predvorja Kazališne i koncertne dvorane u Lendavi u susjednoj Sloveniji u subotu 7. rujna s početkom u 19 sati otvara se izložba fotografija Davora Dolenčića, predsjednika Fotokluba Čakovec, pod nazivom “Kutija s pogledom” (Škatla s pogledom/ Egy Doboz kilátással).

Davor Dolenčić - Kutija s pogledom
 
“There are no rules for good photographs, there are only good photographs.”
(Nema pravila za dobru fotografiju. Postoji samo dobra fotografija.)
Ansel Easton Adams, američki fotograf (1902. – 1984.)

Izložba je priređena u znaku Dolenčićevog dobivanja međunarodnog umjetničkog zvanja Umjetnik FIAP ( AFIAP-Artiste de la Fédération Internationale de l’Art Photographique) kojeg mu je prošle godine dodijelila Međunarodna federacija fotografske umjetnosti (FIAP) za njegove uspjehe u izlagačkoj djelatnosti na međunarodnim izložbama pod pokroviteljstvom FIAP-a kao značajnom doprinosu razvoju i afirmaciji fotografske umjetnosti u nacionalnim okvirima i na međunarodnom planu.

Dolenčić je izložbu naslovio simboličnim nazivom “Kutija s pogledom” kao sinonimom cameri obscuri i svim njenim nasljednicima od analognog do suvremenog digitalnog fotoaparata koje koristi u svojoj fotografskoj, pedagoškoj, istraživačkoj i umjetničkoj praksi. Istovremeno, ovim zagonetnim i originalnim naslovom izložbe autor šalje znakovitu poruku; da nije važno kakvu kameru fotograf posjeduje, važno je da ona u njegovoj ruci i s njegovim srcem i umom postane izražajno sredstvo – kutija s pogledom.

Davor Dolenčić - Kutija s pogledom / Another Day at the Office Davor Dolenčić - Kutija s pogledom / Divovski autoportret (camera obscura) Davor Dolenčić - Kutija s pogledom / Privid života (camera obscura) Davor Dolenčić - Kutija s pogledom / Contrast

 
Pri koncipiranju izložbe Dolenčićeva prvobitna ideja bila je da izložbom napravi fotografsku priču o svom uspjehu koji je postigao posljednjih nekoliko godina sudjelovanjem na natječajnim izložbama u svojoj zemlji i u svijetu pod visokim pokroviteljstvom FIAP-a te da kulturnoj javnosti pokaže dio svojih najuspješnijh radova s međunarodnih žiriranih izložbi.

Međutim, ubrzo je došao do zaključka da je to nedovoljno da bi se stekla potpuna slika o njemu kao autoru, jer fotografiju kao izražajno sredstvo pojmi znatno šire nego što je to izlagačka fotografija, odnosno fotografija s kojom nastupa na međunarodnim žiriranim izložbama. Preko deset godina otkako se bavi kreativnom fotografijom Dolenčić promatra svakodnevni život i otkriva ga u fotografijama širokog žanrovskog spektra i stvaralačkog pristupa s puno osjećaja, mašte i istraživačkog duha. Iako veći dio njegova opusa čine fotografije koje je stvarao u funkciji nastupa na izložbama fotografije i koje su već doživjele svoju stručnu i društvenu verifikaciju kroz ocjene međunarodnih žirija i posjetitelja izložbi, značajan dio pripada fotografijama drugačijeg stvaralačkog pristupa – stvorene su camerom obscurom i LOMO, najjednostavnijim analognim fotoaparatima. Te fotografije do sada još nije pokazivao javnosti.

Govoreći o pripremama izložbe Dolenčić kaže: “Kroz ocjene mnogih fotografskih izložbi koje pratim preko kataloga ili drugih medija uočio sam da se stvaralačkom činu autora, odnosno fotografskom postupku, posvećuje premalo pozornosti. Pri tome mislim na nastanak fotografije od ideje i vizije autora, snimanja, obrade, odnosno oblikovanja fotografije na računalu ili laboratoriju, pripreme za pokazivanje javnosti i percepcije gledatelja. Fotografija obuhvaća široko područje tematika i načina stvaranja fotografija, a ja sam od toga odabrao četiri fotografska postupka: snimanje digitalnim fotoaparatom i obrada fotografija računalnim programima, zatim stvaranje analogne fotografije putem starih analognih aparata, camere obscure i LOMO, najjednostavnijih analognih fotoaparata, koje stvaram ne samo zbog svog estetskog užitka, već prvenstveno zbog istraživanja tehničkih i likovnih mogućnosti fotografije, kako bih spoznao njene umjetničke osobitosti i koristio ih u svojoj kreativnoj i pedagoškoj praksi. Analogna fotografija traži pravi trenutak ima svoj emotivni fluid, a digitalna je brža i praktičnija.”

Sukladno rečenom Dolenčić je koncipirao izložbu kroz tri tematske cjeline: 1. Fotografije nastale camerom obscurom; 2. LOMO – Lomography analogna fotografija i 3. Najuspješnije fotografije na međunarodnim salonima i izložbama pod pokroviteljstvom FIAP-a. Dolenčić će dati isti značaj konceptu pojedine fotografije kao i konceptu izložbe. Otuda ova izložba čini kozistentnu i zanimljivu cjelinu, bez obzira što se tematske cjeline međusobno razlikuju žanrovski i motivima, kao i po korištenim fotografskim postupcima. Izložene fotografije predstavljaju pak specifične presjeke Dolenčićevih poetika, izabranih tehnika, inspiracija i njegovog specifičnog umetničkog izričaja.

Pokazivanjem analognih fotografija u prvoj i drugoj tematskoj cjelini, Dolenčić želi potaknuti razmišljanja o fotografiji samoj, odnosno potražiti puteve i razloge njenog nastanka od ideje i vizije autora do percepcije promatrača, bez obzira kakvom je kamerom napravljena. Ističe da pravi majstor fotografije nije ovisan o tehnici i tehnologiji koju koristi, već o sebi samom, svom talentu, svojim fotografskom znanju, vještini, stalnom učenju, istraživanju i ekspementiranju.

Davor Dolenčić - Kutija s pogledom / Misty Forest Davor Dolenčić - Kutija s pogledom / Mystical Forest Davor Dolenčić - Kutija s pogledom / Pannonian sea Davor Dolenčić - Kutija s pogledom / Perspektiva u plavom (LOMO)

 
Ta načela Dolenčić koristi kako u svom stvaralaštvu tako i u svom pedagoškom radu u vođenju tečajeva analogne fotografije u svom matičnom klubu – Fotoklubu Čakovec i u organizaciji poznate manifestacije “Čakovec u obscuri” koju svake godine organizira zajedno sa svojim klupskim kolegama na gradskom trgu u Čakovcu. Naime, Fotoklub Čakovec svake godine u mjesecu travnju, povodom Svjetskog dana camere obscure organizira za građanstvo fotoradionice – snimanja camerom obscurom i izradu analognih fotografija u klupskoj tamnoj komori što nailazi na veliko zanimanje građanstva, naročito mladeži.

Treća tematska cjelina obuhvaća njegove najuspjelije fotografije s međunarodnih FIAP izložbi. U tom kontekstu valja spomenuti da je na FIAP međunarodnim natječajima fotografije njegovih 25 različitih fotografija primljeno 65 puta, među kojima su neke od njih nagrađene i pohvaljene, a bile su izložene u devet zamalja: Hrvatska, Slovenija, USA, Belgija, Engleska, Srbija, Tajvan, Indija i Danska. Izložba istovremeno pruža pregled autorove kreativne fotografije. Iako se fotografijom bavi relativno kratko vrijeme, vrlo brzo i vrlo dobro se uklopio u suvremenu hrvatsku i svjetsku umjetničku scenu. Njegove fotografije govore prepoznatljivim vizualnim jezikom o sadašnjem vremenu i zbivanjima u njemu. Nikad se nije ograđivao samo na jednu temu. Njegove su fotografije umjetnički dokumentirani trenuci, motivi iz prirode, gradova, portreti ljudi, život na ulici, akt fotografija, studijska eksperimentalna i konceptualna fotografija. U svojoj praksi njeguje istovremeno realističku figurativnu fotografiju koja je vjerna prirodi i apstraktnu fotografiju koja stavlja viziju na prvo a sličnost s prirodom na drugo mjesto.

Na kraju valja spomenuti nekoliko njegovih biografskih podataka. Davor Dolenčić rođen je 1971.godine u Čakovcu, a živi s obitelji u Lendavi. Njegova je fotografska djelatnost prije svega usmjerena na kreativnu autorsku fotografiju. Iz tog razloga se 2007. priključio novoosnovanoj udruzi Fotoklub Čakovec u kojoj je kratko vrijeme bio član Izvršnog odbora, da bi ubrzo postao potpredsjednik i 2011. predsjednik. Njegovi klupski kolege i on svoj su rad i djelovanje u klubu posvetili širenju fotografije i edukaciji, prije svega među mladom populacijom u suradnji s klubovima i fotografskim kolegama iz Slovenije (Fotoklub Murska Sobota, Fotoklub Lendava) i Mađarske (Fotoklub iz Nagykanizse).

Ovom izložbom pruža se prilika ljubiteljima fotografije i umjetnosti i svim onima koji će se iz bilo kojih razloga naći u lendavskom Domu kulture da pogledaju jedan drugačiji svijet, viđen očima istinskog zaljubljenika u umjetnost i izuzetnog fotografskog stvaratelja.

Vinko Šebrek, AFIAP, ESFIAP
Počasni predsjednik Fotokluba Zagreb

 

Možda ste propustili:

Nijedan komentar do sada.