ent.getElementById('fb-root').appendChild(e); }());

Biljana Knebl i Čedomil Gros – dobitnici počasnog zvanja “Excellence FIAP”

16.10.2015.

U sklopu programa promocije fotografskog stvaralaštva svojih najuspješnijih članova u autorskoj, odnosno izlagačkoj fotografiji, Fotoklub Zagreb priređuje u svojoj Galeriji dvije samostalne izložbe svojih članova – Biljane Knebl i Čedomila Grosa u povodu njihovog dobivanja počasnog zvanja “Excellence FIAP” (EFIAP), Međunarodne federacije fotografskih umjetnosti – FIAP. Otvorenje izložbi najavljeno je za utorak, 20. listopada u 19. 30 sati, a može se pogledati svakog radnog dana do 2. listopada 2015. godine.

Biljana Knebl i Čedomil Gros - dobitnici počasnog zvanja “Excellence FIAP”
 
VRHUNCI FOTOGRAFSKOG STVARALAŠTVA

“Mislim da želja za izražavanjem sebe, nije samo potreba, već neminovnost;
pisac perom gleda, a fotograf kamerom, a njihova djela govore što oni vide … “!

Cornel Lucas, britanski fotograf (1920-2012)

 

U sklopu programa promocije fotografskog stvaralaštva svojih najuspješnijih članova u autorskoj, odnosno izlagačkoj fotografiji, Fotoklub Zagreb priređuje dvije samostalne izložbe svojih članova – Biljane Knebl i Čedomila Grosa u povodu njihovog dobivanja počasnog zvanja “Excellence FIAP” (EFIAP), Međunarodne federacije fotografskih umjetnosti – FIAP. Otvorenje izložbi najavljeno je za utorak, 20. listopada u 19:30 sati, a njihove teme, cilj i sadržaj pobliže su objašnjeni u člancima njihovih kataloga, koje potpisuju Milan Rupić i Vinko Šebrek.

Oboje autora spadaju u sam vrh autorske fotografije Fotokluba Zagreb. Za ove izložbe odabrali su najbolje fotografije iz svojih cjelokupnih opusa, zapravo vrhunce svog stvaralaštva. Riječ je o fotografijama koje su prošle najstrože međunarodne selekcije eminentnih svjetskih majstora fotografija,- članova žirija, odnosno o fotografijama koje su primljene ili nagrađivane na međunarodnim salonima fotografije i fotografskim izložbama pod pokroviteljstvom FIAP-a. U njima se prikazuje sva širina, raznolikost i induvidualnost njihovog umjetničkog stvaralaštva nastalog u godinama bavljenja izlagačkom odnosno autorskom fotografijom. Otuda je i cilj ovih izložbi, da se uz prikaz vrhunaca njihovog stvaralaštva, u kontekstu svih dosadašnjih izložbi nositelja počasnih FIAP-ovih zvanja – članova Kluba, sagleda i promišlja doseg sveukupnog autorskog stvaralaštva Fotokluba Zagreb.

Biljana Knebl je pomnim odabirom svojih najuspješnijih fotografija ponovno skrenula pozornost na sebe i svoje fotografsko stvaralaštvo. Pred nama se redaju fotografske slike koje su u proteklih sedam godina obilježile njeno stvaralaštvo i koje nam otkrivaju njezin istančani umjetnički izričaj i različitost stvaralačkog pristupa, koji se kreće od reporterskog bilježenja stvarnosti do osmišljenih koncepcija i fascinantnih zaokruženih tematskih cjelina.

Težište ove izložbe je na fotografijama koje je snimila na brojnim putovanjima po raznim zemljama svijeta, u kojima pokazuje svoje sposobnosti i znanja za reportersko bilježenje stvarnosti, posebno ističući aktualnost, posebnost izabranih motiva i prizora, spretnost i brzinu reagiranja kamerom, inventivnost i istinitost.

Biljana Knebl, EFIAP Biljana Knebl, EFIAP Biljana Knebl, EFIAP Biljana Knebl, EFIAP

 

Biljana Knebl, EFIAP Biljana Knebl, EFIAP Biljana Knebl, EFIAP Biljana Knebl, EFIAP

 

Biljana Knebl, EFIAP Biljana Knebl, EFIAP Biljana Knebl, EFIAP Biljana Knebl, EFIAP

 
Otuda i naslov i sadržaj članka prof. Ivana Rupića u katalogu izložbe ”Biti u pravo vrijeme na pravom mjestu”, u kojem dočarava značajke same izložbe: ”Gdje god pošla i gdje god se zatekla, Biljana je spremna fotografirati. To znači da po svijetu, uključujući i grad Zagreb u kojem živi, ne hoda „zatvorenih očiju“, zadubljena u misli i pognute glave pritisnute težinom svakodnevice. Ona znatiželjno promatra svijet oko sebe, precizno uočavajući ono što jučer na istom mjestu nije vidjela ili osjetila da bi to bilo vrijedno zabilježiti fotoaparatom. Jer tada „to nije bilo to“. Nisu se poklopili (pravo) vrijeme i mjesto….Upravo u tomu što na fotografijama Biljana Knebl gotovo redovito osjećamo da se ona našla u pravo vrijeme na pravome mjestu, leži njihova ljepota, zanimljivost i privlačnost. Bilo da se radi o snimkama arhitekture, prirode ili ljudi u zanimljivim situacijama i pozama, uhvaćenih, fotografije Biljane Knebl privlače pozornost gledatelja. Fotografski jezik kojim Biljana Knebl progovara kroz svoje fotografije nije ekskluzivan i razumljiv tek manjem broju fotografskih znalaca. Takvi će, možda, njezin izričaj proglasiti preprofanim, već vidjenim. Međutim, ljudi koji vole fotografiju, a i sami su sposobni uočiti dobar fotografski motiv, njezine će fotografije doživjeti kao stvarni isječak iz života.”

Čedomil Gros je na sličan način za svoju izložbu odabrao najuspješnije fotografije nastale u posljednjih desetak godina. Njima želi predočiti širinu svog stvaralačkog opusa, koji se kreće od portreta, prikaza ljudi u različitim životnim situacijama, akta fotografije, arhitekture, prirode, urbanog i prirodnog pejzaža, life fotografije, apstrakcije, pa do različitih kreativnih pristupa i tehnika, opusa u kojem se susreću različita osjećanja, raspoloženja, melanholija, radost, ljubav, odnosno opusa u kojem se prepoznaje njegov stav prema svijetu, čovjeku, životu, prolaznosti i neponovljivosti, realnost i nadrealnost zbilje oko njega i u njemu samom. Njegove fotografije su znakovita kreativna ostvarenja koja imaju priču i koja navode promatrača na razmišljnje i propitivanje i kao takva posjeduju istovremeno elemente umjetničkog, informativnog i dokumentarnog. Za Čedomila Grosa fotografija nije samo umjetnost ili dokument, već i snažno komunikacijsko sredstvo, pa su tako često u fokusu njegova stvaralaštva obični ljudi, njihov svakodnevni život i njihove sudbine, tj. općenito život, a koje bilježi svojim već poznatim reporterskim pristupom u kojem se prepoznaje njegov istančan osjećaj za atmosferu i njegova sposobnost za prepoznavanje trenutka vremena obogaćenog važnim likovnim i idejnim značenjima.

Na kraju valja reći i to da oboje autora govore modernim jezikom fotografije, čija se vrijednost ogleda u otvorenosti, istinitosti, suptilnosti i sposobnosti njihova izričaja i izražavanja, koji obične motive i prizore pretvaraju u komunikaciju i u izvore informacije i umjetničkog užitka. U njihovom stvaralaštvu, koje nastaje pod istim okriljem, ima i sličnosti i razlika. Simultanim promatranjem ovih izložbi, pokazuje se koliko stvaralaštvo svakog pojedinca nije vezano za bilo kakve kanone, pravce, i stilove.

Čedomil Gros, EFIAP Čedomil Gros, EFIAP Čedomil Gros, EFIAP Čedomil Gros, EFIAP

 

Čedomil Gros, EFIAP Čedomil Gros, EFIAP Čedomil Gros, EFIAP Čedomil Gros, EFIAP

 

Čedomil Gros, EFIAP Čedomil Gros, EFIAP Čedomil Gros, EFIAP Čedomil Gros, EFIAP

 

Umjetnost je stvaranje i odvija se paraleno sa stvarnim životom. Za ove istaknute autore, članove Fotokluba Zagreb, fotografska umjetnost i stvaranje nisu samo cilj, već i put koji nastavljaju i dalje. I dalje stvaraju nova djela, pripremaju nove izložbe, sudjeluju na mnogim međunarodnim izložbama fotografije, oblikuju promotivne materijale, postavljaju izložbe, pomažu i upućuju druge članove Kluba u tajne dobre fotografije, čitaju, proučavaju, kreiraju.

Vinko Šebrek, AFIAP, ESFIAP
Milan Rupić, professor

Čedomil Gros, biografija
Rodio se, školovao i radio u je Zagrebu. Sudionik je Domovinskog rata od 1991. godine. Odlaskom u mirovinu 2000. godine učlanjuje se u Fotoklub Zagi-foto, a zatim 2002. godine u Fotoklub Zagreb. Dolaskom u Fotoklub Zagreb počinje njegova izlagačka aktivnost kroz sudjelovanje na klupskim, nacionalnim, međunarodnim i FIAP izložbama.
Temeljem postignuća na međunarodnim fotografskim natječajima i izložbama, pod pokroviteljstvom FIAP-a, stiče počasno zvanje AFIAP 2006. godine i počasno zvanje EFIAP 2013. godine. Na svim rečenim izložbama izložio je 421 fotografiju, odnosno na 210 izložbi prihvaćena su mu 252 različita fotografska rada, od kojih je 37 nagrađeno. Izlagao je na 105 FIAP izložbi s 194 fotografije i dobio je 4 nagrade. Okušao se u većini područja fotografije, posebno u street, life, nature, panorame, creative, portrait, nude i drugim temama.
Priredio je 32 samostalne izložbe, izradio je 27 kataloga, organizirao je 5, a likovno i tehnički je postavio 110 izložbi fotografije. Izlagao je na 49 skupnih izložbi, a žirirao je 4 FIAP-ove, jednu nacionalnu i jedni web izložbu. Aktivno sudjeluje u radu Fotogalerije Dubrava Narodnog sveučilišta Dubrava i član je njenog Umjetničkog savjeta.

Biljana Knebl, biografija
Biljana Knebl dugi je niz godina radila u izdavačkoj djelatnosti kao likovni urednik, dizajner i grafički urednik. Za više izdavačkih kuća radila je likovnu opremu i pripremu za tisak slikovnica, knjiga, kalendara, plakata, reklamnih mapa, kataloga, na koje je primjenjivala svoje ilustracije i fotografije te ih grafički dizajnirala.
Izlagala je svoje likovne radove na više samostalnih i skupnih izložbi u galerijama, knjižnicama i drugim izložbenim prostorima te na likovnim kolonijama.
Fotografijom se bavi od srednje škole, aktivnije od 2008., kada postaje članicom Fotokluba Zagreb. Od tada redovito sudjeluje na klupskim i drugim skupnim izložbama fotografije, na žiriranim izložbama fotografije, posebno međunarodnim izložbama pod pokroviteljstvom FIAP, međunarodne federacije fotografskih umjetnosti, kao i PSA.
Do sada joj je 241 fotografija primljena 495 puta na natječajne izložbe u Hrvatskoj i inozemstvu, od toga 140 različitih fotografija 340 puta na 127 FIAP međunarodna salona, a za 28 fotografija primila je nagrade/pohvale. Nositelj je počasnog zvanja umjetnika EFIAP Međunarodne federacije fotografskih umjetnosti. Do sada je imala 16 samostalnih izložbi fotografija.

No comments yet.